Advertisement
Advertisement
Aktuális
A szakértő szemével
Budakörnyéki Földhivatal költö...
2013. március 29.

A Budakörnyéki Járási Földhivatal új székhelye: 1117 Budapest, Karinthy Frigyes utca 3.
Az ügyfélfogadás és az ügyintézés 2013. április 2. napjától kezdõdõen a hivatal új székhelyén történik. Ettõl a naptól kezdve a postán küldött beadványokat is az új székhelyre kell címezni (Postafiók: 1386 Budapest, Pf. 916). Az ügyfélfogadási idõ a követkwzõ: Hétfõ, kedd, szerda, csütörtök 8:30-12:00 és 13:00-16:00, péntek 8:30-12:00. A sorszámosztó valamennyi fent rögzített ügyfélfogadási idõpont végét megelõzõen fél órával kerül lezárásra.

 
Földhasználat bejelentés változ...
2013. február 27.
2013. február 27-vel változtak a földhasználati bejelentésre vonatkozó szabályok. A legfontosabb változás, hogy a földhasználati nyilvántartási eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díj- és illetékfizetési kötelezettség alól. A változás azt jelenti, hogy annak a földhasználónak, aki 2013. február 27-e után nyújtja be a földhasználati bejelentését a földhivatalhoz, az igazgatási szolgáltatási díjat már nem kell megfizetnie, illetve annak a földhasználónak, aki 2013. január 1-je után és a fenti idõpontot megelõzõen tette meg a bejelentést és a díjat is megfizette, a díjat hivatalból 90 napon belül a kormányhivatal visszatéríti.
A másik fontos változás, hogy a közös tulajdonban álló termõföldek használatára vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni a zártkerti fekvésû ingatlanok, illetve a halastó mûvelési ágban nyilvántartott területek esetében.
Az új szabályok szerint a bejelentési kötelezettségének 2013. április 30-ig kell eleget tennie annak a földhasználónak, aki 2012. december 31-ig – a földrészletek számától függetlenül – az egy hektár vagy annál kisebb nagyságú föld használatát már megkzedte. Ha a használat megkezdésére 2013. január 1-jét követõen került sor, úgy a használat bejelentésének határideje az általános szabály szerint a használat megkezdésétõl számított 30 nap.
A családi gazdaságok speciális helyzetére és önálló nyilvántartására tekintettel mind a termõföldrõl szóló 1994. évi LV. törvénybõl, mind a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII.23.) Korm. rendeletbõl hatályon kívül helyezésre kerültek az erre vonatkozó rendelkezések.
A változásoknak megfelelõen módosításra kerültek a formanyomtatványok is, amelyek a Nyomtatványok menüpontból a Földhasználat, földvédelem rész alatt letölthetõk.
 
Budakörnyéki Földhivatal
2013. február 15.

A Budakörnyéki Járási Földhivatal korábbi székhelyérõl (1036 Budapest, Lajos u. 160-162.) ideiglenesen a megyei földhivatal Sas u. 19. szám alatti székhelyére költözött. Az ügyfélfogadás rendje 2013. február 11-tõl a következõ. A Budakörnyéki Járási Földhivatal ideiglenes székhelyén 1051 Budapest, Sas u. 19. szám (telefon: 269-4550) alatt elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõn és szerdán 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): betekintés az ingatlan-nyilvántartásba, hiteles térképmásolat kiadás, földmérési adatszolgáltatás, iratbetekintés, iratmásolat megrendelése. A Lurdy-Házban (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., telefon: 476-3032) üzemelõ  ügyfélszolgálaton elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõtõl csütörtökig 8.30-15.45 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): hiteles tulajdoni lap másolat kiadás, földhasználati lap másolat kiadás, nem hitelesített térképmásolat kiadás, iratbeadás.
Tájékoztatjuk továbbá a tisztelt ügyfeleket, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal elköltözése nem jelenti a hivatal postai címének megváltozását. Az elõzõekre tekintettel kérjük, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal részére címzett minden postai küldeményt továbbra is a 1036 Budapest, Lajos u. 160-162. szám alá küldjenek.

 
Termõföld bejelentése
2013. február 07.

2013. január elsejével változott a földhasználati kötelezettség bejelentése, miszerint a földhasználónak - aki lehet maga a földrészlet tulajdonosa is - a területnagyságtól függetlenül minden termõföld, valamint mezõ- és erdõgazdasági mûvelés alatt álló belterületi föld és zártkert használatát be kell jelentenie, kivéve az erdõ mûvelési ágú terület használatát. A földhasználónak a használat megkezdésétõl számított 30 napon belül kell a földhasználatát bejelenteni a földhivatalhoz az erre szolgáló földhasználati bejelentési adatlap formanyomtatvány kitöltésével.
A földhasználati bejelentés a hatályos rendelkezések alapján 6000, illetve 12.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetése mellett történhet. A Kormány tervezi a törvény olyan irányú módosítását, miszerint a földhasználati bejelentésekkel kapcsolatos minden eljárás 2013. január 1-jével visszamenõleg díj-, és illetékmentes eljárás lesz.
A kötelezõ bejelentésének az a célja, hogy ki lehessen egyértelmûen mutatni, miszerint egy személy, illetve gazdálkodó szervezet az országban mekkora területet használ, és milyen jogcímen.
Részletes tájékoztató itt olvasható.

 
Továbbá...
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

További hírek...

Marketing és kataszter
2007. szeptember 06.

A kataszteri szervezetek az államigazgatás részei Európában és szerte a világon. A piacgazdaságban az adatok és a szolgáltatások iránti igény rendkívül megnövekedett,  különösen az olyan adatok és szolgáltatások iránt, mely az ingatlanokkal kapcsolatos. A szolgáltatást is nyújtó intézmények esetében az is elvárandó követelmény, hogy a szolgáltatásokból származó bevételek lehetõleg teljesen fedezzék az intézmény teljes költségvetését.

Tovább...
 
Budapesti digitális térképek
2007. augusztus 08.

2007 tavaszára elkészült az utolsó fõvárosi kerület digitális térképi adatállománya is. Ezzel lezárul egy közel 11 éves idõszak, amely a térképek kezelésére alkalmas rendszer kiválasztásától kezdõdött.

Tovább...
 
Térinformatika: bérek az USA-ban
2007. július 18.

Az Egyesült Államokban mûködõ URISA, a  Városi és Regionális Információs Rendszerek Társulása kiadta a 2007. júliusában az információ-technológiai és a térinformatikai szakemberek helyzetével kapcsolatban végzett felmérésének eredményeit. A  kiadvány a múlt évben 2402 személytõl gyûjtött válaszokon alapul. A válaszolók közel kétharmada (63,8%) úgy találja, hogy az elmúlt öt évben nõtt az intézményeknél foglalkoztatott térinformatikusok száma.

Tovább...
 
Folytassa, Földhivatal!
2007. május 31.

Az ingatlan-nyilvántartás megosztására tett kezdeményezés ellenében a földügyi igazgatás megmutatta, hogy képes a hatékonyságra és a jogbiztonság fenntartására. Számomra egyértelmû, hogy a felmerülõ közigazgatási feladatok a leghatékonyabban a jelenlegi egységes rendszerben oldhatóak meg. A hatékonyság és a jogbiztonság további fejlesztésére a földügyi szakigazgatásnak tovább kell lépnie az elektronikus ügyintézésben. A szolgáltatásokat egyenlõ feltételek mellett kell biztosítani az üzleti szereplõk, a lakosság és az államháztartás szervezetei számára.

Tovább...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

További cikkek...

Advertisement
Advertisement

Változásfigyelés

Ki van itt?

Jelenleg 73 vendég online
Advertisement
Felhasználási feltételekImpresszumKapcsolatÜgyfélszolgálatMobil verzióTechnikai információkGYIK

© 2007-2019 AM FTF