2013. február 15. |
A Budakörnyéki Járási Földhivatal korábbi székhelyérõl (1036 Budapest, Lajos u. 160-162.) ideiglenesen a megyei földhivatal Sas u. 19. szám alatti székhelyére költözött. Az ügyfélfogadás rendje 2013. február 11-tõl a következõ. A Budakörnyéki Járási Földhivatal ideiglenes székhelyén 1051 Budapest, Sas u. 19. szám (telefon: 269-4550) alatt elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõn és szerdán 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): betekintés az ingatlan-nyilvántartásba, hiteles térképmásolat kiadás, földmérési adatszolgáltatás, iratbetekintés, iratmásolat megrendelése. A Lurdy-Házban (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., telefon: 476-3032) üzemelõ ügyfélszolgálaton elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõtõl csütörtökig 8.30-15.45 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): hiteles tulajdoni lap másolat kiadás, földhasználati lap másolat kiadás, nem hitelesített térképmásolat kiadás, iratbeadás. Tájékoztatjuk továbbá a tisztelt ügyfeleket, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal elköltözése nem jelenti a hivatal postai címének megváltozását. Az elõzõekre tekintettel kérjük, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal részére címzett minden postai küldeményt továbbra is a 1036 Budapest, Lajos u. 160-162. szám alá küldjenek. |
|
2013. február 07. |
2013. január elsejével változott a földhasználati kötelezettség bejelentése, miszerint a földhasználónak - aki lehet maga a földrészlet tulajdonosa is - a területnagyságtól függetlenül minden termõföld, valamint mezõ- és erdõgazdasági mûvelés alatt álló belterületi föld és zártkert használatát be kell jelentenie, kivéve az erdõ mûvelési ágú terület használatát. A földhasználónak a használat megkezdésétõl számított 30 napon belül kell a földhasználatát bejelenteni a földhivatalhoz az erre szolgáló földhasználati bejelentési adatlap formanyomtatvány kitöltésével. A földhasználati bejelentés a hatályos rendelkezések alapján 6000, illetve 12.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetése mellett történhet. A Kormány tervezi a törvény olyan irányú módosítását, miszerint a földhasználati bejelentésekkel kapcsolatos minden eljárás 2013. január 1-jével visszamenõleg díj-, és illetékmentes eljárás lesz. A kötelezõ bejelentésének az a célja, hogy ki lehessen egyértelmûen mutatni, miszerint egy személy, illetve gazdálkodó szervezet az országban mekkora területet használ, és milyen jogcímen. Részletes tájékoztató itt olvasható. |
|
2013. február 06. |
Középfokú földmérõ, térképész és térinformatikai OKJ szakképzési lehetõségek érhetõk el a felnõttképzésben, nevezetesen digitálistérkép-kezelõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 51 01), és ingatlan-nyilvántartási ügyintézõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 52 02) szakokon. A szakképzések országos koordinációját a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet, Budapest végzi. A képzésekrõl további részletes információ itt található. |
|
2013. január 18. |
Figyelem! A Békés Megyei Kormányhivatal Földhivatalának számlaszáma megváltozott, számlaszáma: 10026005-00321127-00000000 A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földhivatalának új számlaszáma: 10025004-00301071-00000000 A Földmérési és Távérzékelési Intézet, valamint a földhivatalok számlaszámait - amelyeket az alábbi táblázat fogalal össze - a számítógépes ingatlan-nyilvántartási rendszerbõl lekérdezés útján szolgáltatható egyes ingatlan-nyilvántartási adatok szolgáltatásáról és igazgatási szolgáltatási díjáról, valamint az ingatlan-nyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díjának megállapításáról és a díjak megfizetésének részletes szabályairól szóló 176/2009. (XII.28.) FVM rendelet tartalmazza. |
Tovább...
|
|
| | << Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
| |
További hírek... |
Budapesti digitális térképek |
2007. augusztus 08. |
2007 tavaszára elkészült az utolsó fõvárosi kerület digitális térképi adatállománya is. Ezzel lezárul egy közel 11 éves idõszak, amely a térképek kezelésére alkalmas rendszer kiválasztásától kezdõdött. |
Tovább...
|
|
Térinformatika: bérek az USA-ban |
2007. július 18. |
Az Egyesült Államokban mûködõ URISA, a Városi és Regionális Információs Rendszerek Társulása kiadta a 2007. júliusában az információ-technológiai és a térinformatikai szakemberek helyzetével kapcsolatban végzett felmérésének eredményeit. A kiadvány a múlt évben 2402 személytõl gyûjtött válaszokon alapul. A válaszolók közel kétharmada (63,8%) úgy találja, hogy az elmúlt öt évben nõtt az intézményeknél foglalkoztatott térinformatikusok száma. |
Tovább...
|
|
2007. május 31. |
Az ingatlan-nyilvántartás megosztására tett kezdeményezés ellenében a földügyi igazgatás megmutatta, hogy képes a hatékonyságra és a jogbiztonság fenntartására. Számomra egyértelmû, hogy a felmerülõ közigazgatási feladatok a leghatékonyabban a jelenlegi egységes rendszerben oldhatóak meg. A hatékonyság és a jogbiztonság további fejlesztésére a földügyi szakigazgatásnak tovább kell lépnie az elektronikus ügyintézésben. A szolgáltatásokat egyenlõ feltételek mellett kell biztosítani az üzleti szereplõk, a lakosság és az államháztartás szervezetei számára. |
Tovább...
|
|
Miért szükséges a földpiac? |
2007. május 17. |
A föld – ellentétben a többi eladható és megvehetõ árucikkel – mozdíthatatlan. A rajta álló épületet lebonthatjuk, máshová költöztethetjük, de a földet, amelyen állt, nem vihetjük sehová. Csupán a hozzá fûzõdõ jogainkat bocsáthatjuk áruba. A földpiac hatékonysága világszerte annak függvényében változik, hogy mennyire nyilvános és átlátható, mennyiben támogatja a fenntartható fejlõdés elveit. A földpiac kialakításához és fenntartásához számos kritikus tényezõ jelenléte szükséges. A világos intézkedéseken és érvényesíthetõ törvényeken túl az általános nemzeti politika részeként az intézményhálózatnak biztosítania kell a következetes és elszámoltatható döntéshozást. Lennie kell egy életképes ingatlan-nyilvántartó rendszernek is, amely egyaránt hozzáférhetõ az összes állampolgár számára. |
Tovább...
|
|
| | << Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
| |
További cikkek... |