A földügyi szakigazgatás hivatalos honlapja
 
english
Akadálymentesített változat
Advertisement

Főmenü

Címlap
Küldetés és jövőkép
FM Földügyi Főosztály
TakarNet tájékoztató
Földhivatal Online
Advertisement
Földügyi Főosztály PDF Nyomtatás E-mail
2017. március 20.

A Földművelésügyi Minisztérium Földügyi Főosztálya (FM FF)

  • felelős az állami földmérési, térképészeti és távérzékelési tevékenység, az ingatlan-nyilvántartás, a földvédelem és földminősítés, a földbirtok-politika (földtulajdon, földhasználat, birtokrendezés) irányításáért, szabályozási és egyes hatósági feladatainak ellátásáért;

  • felelős továbbá az informatikai stratégia kidolgozásáért, megvalósításának koordinációjáért, az informatikai projektek szakmai ellenőrzéséért, az elektronikus közigazgatás földügyi szakterülettel öszefüggő informatikai feladatainak és a kormányzati illetve uniós informatikai rendszerekhez való kapcsolódás koordinálásáért, a földügy hazai és külhoni informatikai kapcsolatainak szervezéséért.

  • A minisztérium szervezetén belül a főosztály irányító és ellenőrző tevékenységét 
    dr. Szinay Attila
    jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár
    felügyeli.

    A Földügyi Főosztály vezetője 
    mb. Horváth Gábor István főosztályvezető

A Földügyi Főosztály az alábbi osztályokra tagolódik:
Ingatlan-nyilvántartási Osztály
Földmérési Osztály
Földvédelmi és Földhasználati Osztály

Földforgalmi és Ellenőrzési Osztály

Ingatlan-nyilvántartási Osztály
Osztályvezető: dr. Tóth Balázs

Az osztály felelős az ingatlanok nyilvántartására vonatkozó jogszabályok, irányelvek szakmai kidolgozásáért, az ingatlan-nyilvántartást érintő más jogszabályok véleményezéséért, továbbá ellátja:

  • a földhivatalok ingatlan-nyilvántartási tevékenységének irányítását, felügyeletét és ellenőrzését,  valamint
  • a földüggyel kapcsolatos központi területi adatszolgáltatásokat.

Földmérési Osztály
Osztályvezető: Reményi György

Az osztály felelős az állami földmérésre, térképészetre és távérzékelésre vonatkozó jogszabályok szakmai kidolgozásáért, a szakmai irányelvek meghatározásáért, valamint irányítja és felügyeli

  • a geodéziai alappont-hálózatok kialakítását, fejlesztését és fenntartását;
  • az állami földmérési alaptérképeknek és azok átnézeti térképeinek, valamint az 1:10000 méretarányú topográfiai térképeknek a készítését, fenntartását és korszerűsítését;
  • a Földmérési és Távérzékelési Intézet vonatkozásában az állami alapmunkák és alapfeladatok végrehajtását,
  • a földhivatalok földmérési munkáit.

Az osztály felelős  továbbá a földhivatalok számítógépesítési programjának irányításáért, a szakági informatikai stratégia megtervezéséért és megvalósításának koordinálásáért, valamint irányítja és felügyeli a földhivatalok, a FÖMI és az NKP Kht. informatikai fejlesztésekkel kapcsolatos tevékenységét.
Feladata : 

  • a földhivatali informatikai rendszerek üzemeltetésének felügyelete, hardver- és szoftver fejlesztések koordinálása, a földhivatalok és a FÖMI informatikai feladataival kapcsolatos felmérések, adatgyűjtések koordinálása;
  • a földhivatalok munkatársainak informatikai oktatását, továbbképzését biztosító tanfolyamok szervezésének koordinálása;
  • az elektronikus közigazgatás agrárágazattal összefüggő informatikai feladatai és a kormányzati illetve uniós informatikai rendszerekhez való kapcsolódás koordinálása;
  • a minisztériumhoz tartozó ágazati informatikai rendszerek fejlesztéseinek koordinációja, informatikai projektek szakmai ellenőrzése;
  • az agrárágazat hazai és külhoni informatikai kapcsolatainak szervezése; a földügyi-térképészeti ismeretek kelet-európai és balkáni országok felé történő átadása különböző projektek keretében.

 Vissza

Földvédelmi és Földhasználati Osztály
Osztályvezető: dr. Nagy Olga, főosztályvezető-helyettes

Az osztály feladata a földvédelemre, a földminősítésre, a földtulajdonra és földhasználatra, a földhasználati nyilvántartásra, valamint a földprivatizációs eljárásokra vonatkozó jogszabályok szakmai kidolgozása, és a földügyet érintő más ágazati jogszabályok szakmai véleményezése.
Az illetékességi szabályoknak megfelelően eljár másodfokú földvédelmi szakhatóságként, a jogszabályokban foglalt esetekben földvédelmi szempontból véleményezi a településfejlesztési koncepciókat, dönt a földvédelmi járulék és bírság visszafizetésével, törlésével kapcsolatos ügyekben, továbbá döntésre előkészíti a II. kárpótlási földalapok módosítása iránti kérelmek elbírálását.
Ezen túl az osztály ellátja a birtok-összevonási célú termőföldvásárlás támogatásával kapcsolatos szakmai feladatokat, koordinálja a földhivatalok által végzett határszemlét és parlagfű-felderítést.
Irányítja és ellenőrzi a földhivatalok földvédelmi, földminősítési, és a földhasználati nyilvántartás vezetésével kapcsolatos tevékenységét.

Vissza

Földforgalmi és Ellenőrzési Osztály
Osztályvezető: dr. Holló Judit,
főosztályvezető-helyettes

Az osztály feladatait alapvetően a mező -és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény által meghatározott öt új hatósági feladat ellátásából eredő szakmai irányítási, szabályozási, valamint az   ellenőrzési feladatok képezik. 2014. május 1-jétől a földhivatalok, mint mezőgazdasági igazgatási szervek feladata:

  • a földművesek, a mezőgazdasági termelőszervezetek és a mezőgazdasági üzemközpontok nyilvántartásának (Földműves nyilvántartás) felállítása és vezetése;
  • a mező- és erdőgazdasági föld és tanya tulajdonszerzésének hatósági engedélyezése (megyei földhivatal hatásköre);
  • mező- és erdőgazdasági földre vonatkozó használati jogosultság megszerzésének hatósági engedélyezése (járási földhivatal hatásköre);
  • a földforgalmi törvényben meghatározott szerzési feltételek, korlátozások és tilalmak betartásának ellenőrzésére, továbbá az ezzel kapcsolatos jogkövetkezmények alkalmazása;
  • a föld tulajdonjogának végrehajtási, felszámolási, vagy önkormányzati adósságrendezési eljárás keretében történő megszerzésére irányuló árverés vagy pályáztatás lefolytatása (megyei földhivatal hatásköre).

Az osztály feladatát képezi továbbá az új hatósági feladatokkal megbízott földhivatali kollégáknak - a közigazgatási és igazságügyi miniszter közreműködésével - történő képzése és szakmai felkészítése, a kapcsolódó törvények, egyéb jogszabályok, szakmai szabályzatok és felsőszintű előterjesztések szakmai előkészítése, valamint irányítja és ellenőrzi a földhivatalok földforgalmi hatósági munkáját, a földműves nyilvántartás vezetését, valamint részt vesz a szakmai ellenőrzési feladatok ellátásában.

Vissza

Az FM FF által felügyelt, illetve irányított dekoncentrált intézmények:

 ftf

A Járási Hivatalok Földhivatalira és a két Budapesti Földhivatalra a továbbiakban együttesen járási földhivatalként hivatkozunk, számuk összesen 119 db. 

        Földhivatalok
        Földmérési és Távérzékelési Intézet (FÖMI)

        Nemzeti Kataszteri Program Nonprofit Kft. 
 

A FM FF elérhetőségei:

1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 11.
Postacím: 1860 Budapest

Telefon: 06-1-795-2190
Fax: 06-1-795-0688
E-mail:

qr_koord

 
Advertisement
Advertisement

Társoldalak

Kormányportál
FM
BFKH FTFF (FÖMI)
NKP Nonprofit Kft
MePAR
GNSSNET

Advertisement


   
Felhasználási feltételekImpresszumKapcsolatÜgyfélszolgálatMobil verzióTechnikai információkGYIK
   
© 2007-2017 FM FF