DÃjmentesség végtörlesztés ese... |
2012. február 06. |
A végtörlesztéssel kapcsolatban indult földhivatali eljárások dÃját érintõen sok bizonytalanság tapasztalható, ezért a következõkre hÃvjuk fel a figyelmet. A 2011. szeptember 29-tõl november 15-ig hatályos szabályozás kizárólag lakáscélú hitelbõl származó követelés végtörlesztése esetén tette lehetõvé az ezzel összefüggõ jelzálogjog, végrehajtási jog, illetve elidegenÃtési és terhelési tilalom dÃjmentes törlését földhivatali eljárás során. A 2011. november 15-tõl hatályos szabályozás szerint nem kizárólag a lakáscélú hitelbõl származó követelés végtörlesztése, hanem az ún. szabad felhasználású hitelekre vonatkozó kölcsönszerzõdésbõl származó követelés végtörlesztése során megszûnt jogok törlésére irányuló eljárás is a tárgyi dÃjmentes körbe tartozik. Fontos, hogy az érintett hitelintézet a törlési engedélyben vagy egyéb okiratban kifejezetten hivatkozzon rá, hogy a jelzálogjog törlésére végtörlesztéssel összefüggésben kerül sor. Emellett a vonatkozó jogszabályok értelmében a kérelmezõnek az eljárás megindÃtásakor a kérelemben is nyilatkoznia kell a mentesség fennállásáról. |
Tovább...
|
|
Változott a TakarNet engedélyezé... |
2012. január 03. |
Figyelem, 2012. január 2-ától megváltozott a TakarNet engedélyek kibocsátásának menete! A TakarNet hozzáférési jogosultság megadása, amelyet eddig a Vidékfejlesztési Minisztérium Földügyi Fõosztályánál kellett kérelmezni mostantól a Földmérési és Távérzékelési Intézet (FÖMI) feladatkörébe tartozik. Eszerint az engedély iránti kérelmet - az ingatlan-nyilvántartási szóló 1997. évi CXLI. törvény szerint jogosultaknak - a FÖMI-hez kell benyújtani 3000.- Ft eljárási dÃj egyidejû megfizetésével. Korábban a kérelemre illetékbélyeget kellett ragasztani, ez megszûnt, helyette eljárási dÃjat kell fizetni. További részletes információ a TakarNet tájékoztató menüpont alatt olvasható. |
|
Ügyfélszolgálatok megszûnése |
2011. december 02. |
FelhÃvjuk a figyelmet, hogy a forgalom csökkenése és gazdasági okok miatt a Székesfehérvári Körzeti Földhivatal kihelyezett ügyfélszolgálata Székesfehérváron az Auchan Kereskedelmi Központban 2011. december 1-tõl megszûnik, valamint a Komlói Körzeti Földhivatal pécsváradi kihelyezett ügyfélszolgálata 2012. január 1-étõl bezárásra kerül. A kihelyezett földhivatali ügyfélszolgálatok csak adatszolgáltatást végeznek, az ország teljes területére vonatkozóan szolgáltatnak tulajdoni lap- és térképmásolatokat. Budakörnyéki Körzeti Földhivatal kihyelezett ügyfélszolgálata Budapest, Lurdy-Ház 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14. Pécsvárad Komlói Körzeti Fh. Ügyfélszolgálati Irodája 7720 Pécsvárad, Gyenes Tamás u. 6/2. |
|
2011. július 21. |
A geoshop.hu a Földmérési és Távérzékelési Intézet (FÖMI) által az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Magyarországi OperatÃv Program támogatásával létrehozott geoportál alapú téradatinfrastruktúra fejlesztés eredménye. A fejlesztés célja, hogy biztosÃtsa a földmérési és térképészeti állami alapadatok felhasználásával elõállÃtott térképi adatok elérhetõségét mindenki számára egyszerû és közérthetõ módon. A portál az uniós INSPIRE irányelv követelmények megvalósÃtása részeként készült el. Az Európai Unió országainak biztosÃtania kell a téradatok elektronikus formában történõ elérhetõségét, böngészhetõségét és letölthetõségét. A geoshop.hu jelenleg a Közép-Magyarországi régió (Budapest és Pest megye) területére esõ adatokat szolgáltatja, nevezetesen: 2010, 2005 és 2000 évi ortofotók, Corine felszÃnborÃtási adatok, domborzatmodell, földmérési alappontok, közigazgatási határok, szintvonalrajz stb. |
Tovább...
|
|
| | << Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 Következő > Utolsó >>
| |
További hÃrek... |
3D kataszter Norvégiában |
2002. december 06. |
Olyan új törvényjavaslat készül Norvégiában, amely elsõ Ãzben tartalmaz szabályokat az ingatlanok földfelszÃn alatti és feletti részeinek kialakÃtására és nyilvántartására. Az új szabályok egyaránt vonatkoznak majd a földalatti garázsokra, illetve a földfelszÃn felett, oszlopokon álló épületekre/épÃtményekre, mint önálló ingatlanokra. Az új törvényt a Parlament várhatóan még 2002-ben jóváhagyja. A javasolt szabályok értelmében a 3D-s ingatlanokat nagyrészt a felszÃni telekalakÃtás szabályai szerint kell majd megosztani és bejegyezni. A Törvénybizottság szerint nem jelent nagyobb gondot a szomszédos ingatlanok „egymás felett” történõ függõleges kialakÃtása, mint az „egymás mellett” fekvõ szomszédos ingatlanok vÃzszintes (talajszinten történõ) megosztása. A javaslat a 3D-s ingatlanokra mint „épületingatlanokra” vonatkozik azzal az ajánlással, hogy az ilyen ingatlanokat csak akkor kell bejegyeztetni, ha specifikus célú épÃtmény megvalósÃtásáról van szó. Fontos kérdés, hogyan lehet különbséget tenni az „épületingatlanok” és a társasházak között. |
Tovább...
|
|
Az egységes nyilvántartásé a jÃ... |
2002. november 22. |
Az új Polgári Törvénykönyv koncepciója kapcsán megfogalmazott - az egységes ingatlan-nyilvántartás jogintézménye szétválasztásának, szervezeti hovatartozásának kérdésével foglalkozó - megállapÃtások elleni határozott fellépéshez érveket kÃvánunk felsorakoztatni. E törekvésünket szakmai elkötelezettségünk, a földügyi szakigazgatás feladatainak, helyzetének, a mûködésében esetenként mutatkozó kisebb hiányosságok okainak beható ismerete, továbbá az az állampolgári szándék motiválja, mely az adóforintok optimális felhasználásában, a pazarlásnak minõsÃthetõ ráfordÃtások megelõzésében érdekelt. |
Tovább...
|
|
"Ne javÃtsd meg, azt ami mûködik... |
2002. szeptember 13. |
Ismeri-e a társadalom a földügyi igazgatási rendszer elõnyeit? - Mindenki meg van gyõzõdve arról, hogy egy mûködõ földügyi igazgatási rendszer a jogi és intézményi keretek lényeges részét képezi az összes európai országban.
- Vajon a földügyi igazgatási rendszerért felelõs személyek ismerik-e és megértik-e a pénzügyi szükségleteket?
- Vajon állami prioritásnak minõsül-e a földügyi igazgatás fenntartása és fejlesztése?
Vajon az emberek, akik a dÃjakat befizetik, tudják-e, milyen elõnyei és szükségletei vannak a földügyi igazgatási rendszernek?
Látom, hogy egyes országokban a kormány különféle okokból (politika, hozzá nem értés, anyagi eszközök hiánya) nem szÃvesen teszi a prioritások közé a földügyi igazgatás tökéletesÃtését és korszerûsÃtését. („Ami nem tört el, azt ne javÃtsd.”) |
Tovább...
|
|
2002. szeptember 13. |
A PPP (Public Private Partnership), vagyis az állami és a magánszektor partneri kapcsolata a nyugat-európai országoknak ugyanúgy „titkos fegyvere”, mint az átalakulóban lévõknek; az embernek az a benyomása, hogy az állam összes költségvetési gondját és a társadalom gazdasági problémáit a PPP fogja megoldani. Ilyen összefüggésben a PPP-t úgy kell meghatározni, mint az állami vagy közfeladatok átadását magánszemélyeknek vagy magánvállalatoknak; az átadás lehet teljes vagy részleges. A földmérés és a földügyi igazgatás területén egyes nyugat-európai államokban a PPP már régi – bár egészen eltérõ – hagyományokkal rendelkezik, mint például az Egyesült Királyságban és a Német Szövetségi Köztársaságban. |
Tovább...
|
|
| | << Első < Előző 11 12 13 Következő > Utolsó >>
| |
További cikkek... |