Advertisement
Advertisement
Földmérési ügyintézés PDF Nyomtatás E-mail
2018. január 29.

A járási hivatalok földmérési részlegeinek alapfeladata az ingatlan-nyilvántartási térképet érintő változások előzetes és végleges vezetése.

  • Ügyfél megrendelésére meghatározott szolgáltató (földmérési) tevékenységet végez, például épület feltüntetése, telekalakítások stb.
  • Kiemelt hatósági feladata a földmérő vállalkozások által készített, az ingatlan-nyilvántartási térkép tartalmát érintő földmérési munkák vizsgálata és záradékolása.

Az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis
Térképmásolat, betekintés
Vázrajzok vizsgálata, záradékolása
Alappontok védelme

Az ingatlanok határvonalával, területével kapcsolatos hibák kivizsgálása
Ingatlan-nyilvántartási és egyéb célú földmérési munkák

Vázrajzok vizsgálata, záradékolása

Az  állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis tartalmát is érintő változás átvezetéséhez jogszabályban meghatározott változási vázrajz szükséges. A járási hivatal földhivatali osztálya a vázrajzot vizsgálja és záradékolja, valamint előzetesen átvezeti az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisban.

A záradékolt és a hatóság által jóváhagyott vázrajzot a bejegyzéshez szükséges okirattal együtt kell benyújtani ingatlan-nyilvántartási átvezetésre, mellyel egyidejűleg a térképi átvezetés is megtörténik.
Vissza

Alappontok védelme

A földmérési jelek (alappontok) fontos gazdasági célokat szolgálnak. Az ingatlan tulajdonosának vagy használójának tartózkodnia kell minden olyan tevékenységtől, amely az ingatlanán lévő földmérési jel megrongálódásához vagy megsemmisüléséhez vezethet. A földmérési jel bármilyen fokú megrongálódását, vagy megsemmisülését az ingatlan tulajdonosa vagy használója az illetékes megyei földhivatalnak köteles haladéktalanul bejelenteni.

Megrongálásuk esetén a helyreállítás, pusztulás esetén a pótlás költségei a tulajdonost terhelik. Az alappontok megjelölésére szolgáló földmérési jel az illetékes megyei kormányhivatal engedélyével helyezhető át és szüntethető meg.
Vissza

Az ingatlanok határvonalával, területével kapcsolatos hibák kivizsgálása

Felmérési, térképezési vagy területszámítási hiba esetén az illetékes járási hivatal földhivatali osztálya az alaptérképet, illetve a hozzátartozó területi adatokat bármikor, hivatalból is kijavíthatja.  A hatályos térképi ábrázolás és az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés felmérési, térképezési, illetve területszámítási hiba jogcímén földhivatali hatáskörben akkor változtatható meg, ha a hiba bizonyíthatóan a felmérés, illetve a változásvezetés során elkövetett mulasztásból vagy tévedésből származik.

A felmérési, térképezési, területszámítási hiba kijavítása nem érinti és nem változtatja meg a természetbeni határvonalat és a birtoklási viszonyokat abban az esetben sem, ha azzal ellentétes döntést hoz a hatóság. A hiba kijavításához nincs szükség előzetes hatósági (bírósági) határozatra (ítéletre) vagy engedélyre. A felmérési, térképezési vagy területszámítási hiba kijavítására irányuló eljárás hivatalból, a járási hivatal észlelése alapján, a tulajdonos vagy vagyonkezelő bejelentésére (amennyiben ingatlanrendező földmérő jogosultsággal rendelkező személy által készített szakvéleményt mellékel), vagy a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló törvényben meghatározott földmérési jogosultsággal rendelkező személy bejelentésére indul.
Vissza

Ingatlan-nyilvántartási és egyéb célú földmérési munkák

Szabad kapacitás függvényében a járási hivatlok földhivatali osztályai végeznek földmérési munkát megrendelés alapján (megosztás, épületfeltüntetés, telekhatár kitűzés, házhelyosztás, kisajátítási és megvalósulási térképek készítése stb.). Egyéb szolgáltatásaik pl. a szkennelés, plottolás A0 méretig stb.

 
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Felhasználási feltételekImpresszumKapcsolatÜgyfélszolgálatMobil verzióTechnikai információkGYIK

© 2007-2019 AM FTF