Tisztelt Ügyfelünk! A Kormány a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX. 29.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése szerinti időszakra, mely 2022. december 22. napjától 2023. január 6. napjáig tart, igazgatási szünetet rendelt el. Az igazgatási szünet a fővárosi és megyei kormányhivatalok ingatlanügyi hatósági feladatait ellátó földhivatali szervezeti egységeire is vonatkozik. Tájékoztatom, hogy az igazgatási szünet megkezdésekor folyó ingatlanügyi hatósági ügyek ügyintézési időtartamának a számítása megáll. Az igazgatási szünet időtartama alatt a kormányzati igazgatási szerv feladatait nem látja el, és az ügyfélfogadás szünetel. Az ingatlanügyi hatóság által 2023. január 9-én postai kézbesítés útján átvett, az igazgatási szünet alatt elektronikusan érkezett és 2023. január 9-én az ingatlanügyi hatóság hivatalos tárhelyén lévő beadványokat az ingatlanügyi hatóság 2023. január 9-ei érkezéssel széljegyzi a tulajdoni lapon. 2023. január 9-én az igazgatási szünet ideje alatt beérkezett beadványok feldolgozása (iktatás, széljegyzés) érdekében a kormányhivatalok földhivatali főosztályain az érdemi ügyintézés és az ügyfélfogadás szünetel. Fentiek alapján felhívom figyelmét, hogy az igazgatási szünet alatt a kormányhivatalokhoz postai, vagy elektronikus úton benyújtott iratok esetében az érdemi ügyintézés, valamint az ügyfélfogadás csak 2023. január 9-ét követő munkanapon indul meg.
|