Advertisement
Advertisement
Aktuális
A szakértő szemével
Díjmentesség végtörlesztés ese...
2012. február 06.

A végtörlesztéssel kapcsolatban indult földhivatali eljárások díját Ã©rintõen sok bizonytalanság tapasztalható, ezért a következõkre hívjuk fel a figyelmet. A 2011. szeptember 29-tõl november 15-ig  hatályos szabályozás kizárólag lakáscélú hitelbõl származó követelés végtörlesztése esetén tette lehetõvé az ezzel összefüggõ jelzálogjog, végrehajtási jog, illetve elidegenítési és terhelési tilalom díjmentes törlését földhivatali eljárás során.
A 2011. november 15-tõl hatályos szabályozás szerint nem kizárólag a lakáscélú hitelbõl származó követelés végtörlesztése, hanem az ún. szabad felhasználású hitelekre vonatkozó kölcsönszerzõdésbõl származó követelés végtörlesztése során megszûnt jogok törlésére irányuló eljárás is a tárgyi díjmentes körbe tartozik. Fontos, hogy az érintett hitelintézet a törlési engedélyben vagy egyéb okiratban kifejezetten hivatkozzon rá, hogy a jelzálogjog törlésére végtörlesztéssel összefüggésben kerül sor. Emellett a vonatkozó jogszabályok értelmében a kérelmezõnek az eljárás megindításakor a kérelemben is nyilatkoznia kell a mentesség fennállásáról.

Tovább...
 
Változott a TakarNet engedélyezé...
2012. január 03.

Figyelem, 2012. január 2-ától megváltozott a TakarNet engedélyek kibocsátásának menete! A TakarNet hozzáférési jogosultság megadása, amelyet eddig a Vidékfejlesztési Minisztérium Földügyi Fõosztályánál kellett kérelmezni mostantól  a Földmérési és Távérzékelési Intézet (FÖMI) feladatkörébe tartozik. Eszerint az engedély iránti kérelmet - az ingatlan-nyilvántartási szóló 1997. évi CXLI. törvény szerint jogosultaknak - a FÖMI-hez kell benyújtani 3000.- Ft eljárási díj egyidejû megfizetésével. Korábban a kérelemre illetékbélyeget kellett ragasztani, ez megszûnt, helyette eljárási díjat kell fizetni. További részletes információ a TakarNet tájékoztató menüpont alatt olvasható.

 
Ãœgyfélszolgálatok megszûnése
2011. december 02.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a forgalom csökkenése és gazdasági okok miatt a Székesfehérvári Körzeti Földhivatal kihelyezett ügyfélszolgálata Székesfehérváron az Auchan Kereskedelmi Központban 2011. december 1-tõl megszûnik, valamint a Komlói Körzeti Földhivatal pécsváradi kihelyezett ügyfélszolgálata 2012. január 1-étõl bezárásra kerül.

A kihelyezett földhivatali ügyfélszolgálatok csak adatszolgáltatást végeznek, az ország teljes területére vonatkozóan szolgáltatnak tulajdoni lap- és térképmásolatokat.

Budakörnyéki Körzeti Földhivatal kihyelezett ügyfélszolgálata
Budapest, Lurdy-Ház
1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Pécsvárad
Komlói Körzeti Fh. Ügyfélszolgálati Irodája
7720 Pécsvárad, Gyenes Tamás u. 6/2.

 
Elindult a Geoshop
2011. július 21.

A geoshop.hu a Földmérési és Távérzékelési Intézet (FÖMI) által az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Magyarországi Operatív Program támogatásával létrehozott geoportál alapú téradatinfrastruktúra fejlesztés eredménye. A fejlesztés célja, hogy biztosítsa a földmérési és térképészeti állami alapadatok felhasználásával elõállított térképi adatok elérhetõségét mindenki számára egyszerû és közérthetõ módon. A portál az uniós INSPIRE irányelv követelmények megvalósítása részeként készült el. Az Európai Unió országainak biztosítania kell a téradatok elektronikus formában történõ elérhetõségét, böngészhetõségét és letölthetõségét. A geoshop.hu jelenleg a Közép-Magyarországi régió (Budapest és Pest megye) területére esõ adatokat szolgáltatja, nevezetesen: 2010, 2005 és 2000 évi ortofotók, Corine felszínborítási adatok, domborzatmodell, földmérési alappontok, közigazgatási határok, szintvonalrajz stb.

Tovább...
 
<< ElsÅ‘ < ElÅ‘zÅ‘ 11 12 13 14 15 16 17 KövetkezÅ‘ > Utolsó >>

További hírek...

3D kataszter Norvégiában
2002. december 06.

Olyan új törvényjavaslat készül Norvégiában, amely elsõ ízben tartalmaz szabályokat az ingatlanok földfelszín alatti és feletti részeinek kialakítására és nyilvántartására. Az új szabályok egyaránt vonatkoznak majd a földalatti garázsokra, illetve a földfelszín felett, oszlopokon álló épületekre/építményekre, mint önálló ingatlanokra. Az új törvényt a Parlament várhatóan még 2002-ben jóváhagyja.
A javasolt szabályok értelmében a 3D-s ingatlanokat nagyrészt a felszíni telekalakítás szabályai szerint kell majd megosztani és bejegyezni. A Törvénybizottság szerint nem jelent nagyobb gondot a szomszédos ingatlanok „egymás felett” történõ függõleges kialakítása, mint az „egymás mellett” fekvõ szomszédos ingatlanok vízszintes (talajszinten történõ) megosztása. A javaslat a 3D-s ingatlanokra mint „épületingatlanokra” vonatkozik azzal az ajánlással, hogy az ilyen ingatlanokat csak akkor kell bejegyeztetni, ha specifikus célú építmény megvalósításáról van szó. Fontos kérdés, hogyan lehet különbséget tenni az „épületingatlanok” és a társasházak között.

Tovább...
 
Az egységes nyilvántartásé a jÃ...
2002. november 22.

Az új Polgári Törvénykönyv koncepciója kapcsán megfogalmazott - az egységes ingatlan-nyilvántartás jogintézménye szétválasztásának, szervezeti hovatartozásának kérdésével foglalkozó - megállapítások elleni határozott fellépéshez érveket kívánunk felsorakoztatni. E törekvésünket szakmai elkötelezettségünk, a földügyi szakigazgatás feladatainak, helyzetének, a mûködésében esetenként mutatkozó kisebb hiányosságok okainak beható ismerete, továbbá az az állampolgári szándék motiválja, mely az adóforintok optimális felhasználásában, a pazarlásnak minõsíthetõ ráfordítások megelõzésében érdekelt.

Tovább...
 
"Ne javítsd meg, azt ami mûködik...
2002. szeptember 13.

Ismeri-e a társadalom a földügyi igazgatási rendszer elõnyeit?

  • Mindenki meg van gyõzõdve arról, hogy egy mûködõ földügyi igazgatási rendszer a jogi és intézményi keretek lényeges részét képezi az összes európai országban.
  • Vajon a földügyi igazgatási rendszerért felelõs személyek ismerik-e és megértik-e a pénzügyi  szükségleteket?
  • Vajon állami prioritásnak minõsül-e a földügyi igazgatás fenntartása és fejlesztése?

    Vajon az emberek, akik a díjakat befizetik, tudják-e, milyen elõnyei és szükségletei vannak a földügyi igazgatási rendszernek?

Látom, hogy egyes országokban a kormány különféle okokból (politika, hozzá nem értés, anyagi eszközök hiánya) nem szívesen teszi a prioritások közé a földügyi igazgatás tökéletesítését és korszerûsítését. („Ami nem tört el, azt ne javítsd.”)

 

Tovább...
 
PPP a birtokrendezésben
2002. szeptember 13.

A PPP (Public Private Partnership), vagyis  az állami és a magánszektor partneri kapcsolata a nyugat-európai országoknak ugyanúgy „titkos fegyvere”, mint az átalakulóban lévõknek; az embernek az a benyomása, hogy az állam összes költségvetési gondját és a társadalom gazdasági problémáit a PPP fogja megoldani.

Ilyen összefüggésben a PPP-t úgy kell meghatározni, mint az állami vagy közfeladatok átadását magánszemélyeknek vagy magánvállalatoknak; az átadás lehet teljes vagy részleges. A földmérés és a földügyi igazgatás területén egyes nyugat-európai államokban a PPP már régi – bár egészen eltérõ – hagyományokkal rendelkezik, mint például az Egyesült Királyságban és a Német Szövetségi Köztársaságban.

Tovább...
 
<< ElsÅ‘ < ElÅ‘zÅ‘ 11 12 13 KövetkezÅ‘ > Utolsó >>

További cikkek...

Advertisement
Advertisement

Változásfigyelés

Ki van itt?

Jelenleg 52 vendég online
Advertisement
Felhasználási feltételekImpresszumKapcsolatÜgyfélszolgálatMobil verzióTechnikai információkGYIK

© 2007-2019 AM FTF